چگونه سطوح لمینت را رنگ آمیزی کنیم ؟

 

رنگ آمیزی لمینت راه کاری ارزان و قابل اجرا برای خلق نمایی تازه و زیبا ست که البته نیازمند به سمباده زنی و بهره گیری از پرایمر است و این مراحل قبل از رنگ آمیزی به صورت کامل و حرفه ای می بایست انجام پذیرد.

در این مقاله سعی داریم مراحل را به صورت ساده بیان کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

پاکسازی سطح لمینت

اولین قدم برای شروع  ،  پاکسازی سطح لمینت است . برای این کار می بایست از تری سدیم فسفات استفاده کرد . میزان استفاده از این ماده 59 میلی لیتر در 3.8 لیتر آب گرم است . بعد از اختلاط با آغشته کردن یک پارچه ضخیم به این ماده سطح لمینت را تمیز کنید . تا آنجا که مقدور است سطح لمینت باید از چربی ها زدوده شود پس نقاط چرب را بیش از دیگر سطوح مورد نظر قرار دهید .

در نظر داشته باشید محلول تری سدیم فسفات ماده شمیایی خطرناکی است . در هنگام استفاده حتما دستکش به دست داشته باشید .

معماری سبز - لمینت
چگونه لمینت را پاک کنیم

سمباده زنی

دومین مرحله بعد از پاکسازی سمباده زنی است . بهترین ورق سمباده که می توانید برای اینکار استفاده کنید ورق سمباده 150 است . سمباده زنی را تا مرحله براق بودن و ازبین رفتن کامل سطح لمینت ادامه دهید . خواهید دید که با انجام این مرحله مقدار زیادی حفره در سطح لمینت ایجاد می شود . با پارچه نم دار سطح لمینت را تمیز کرده و صبر کنید تا کاملا خشک شود .

سمباده زنی لمینت
سمباده زنی سطح لمینت

قسمت هایی که نیاز به رنگ ندارند

آن قسمت از سطح لمینت را که تمایل به رنگ آمیزی آن ندارید را با چسب یا روز نامه بپوشانید .

احیای لمینت
جلوگیری از رنگ شدگی سطح لمینت

پوشش پرایمر

در این مرحله شما باید سطح مورد نظر را به پرایمر با خصوصیت پایه روغنی آغشته کنید برای این کار از یک قلموی نرم استفاده کنید . برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار برروی سطح از باز کردن پنجره ها خودداری نمایید . هفت روز زمان لازم است تا پرایمر کاملا خشک شود قبل از اطمینان کامل از خشک شدن پرایمر شروع به رنگ زدن نکنید.

احیای لمینت
آغشته کردن سطح لمینت به پرایمر
احیای لمینت
آغشته کردن سطح لمینت به پرایمر

انتخاب رنگ

بررسی کنید چنانچه سطح مورد نظر در معرض رطوبت قرار دارد ، بهتر است از یک ضد آب نیز استفاده کنید . رنگی که انتخاب می کنید می بایست پوشانندگی بالا داشته باشد بهترین گزینه رنگهای براق و نیمه براق هستند . فروشندگان میتوانند شما را راهنمایی کنند . از آنها مشورت بگیرید.

انتخاب رنگ لمینت
چه رنگی برای لمینت خوب است

آماده سازی رنگ

برای اینکه رنگی یکدست به دست آورید باید آن را به خوبی مخلوط کنید. سپس قلموی مناسبی که قبلا تهیه کرده اید را تا یک سوم به رنگ آغشته نمایید رنگ اضافی قلمو را بگیرید. ابتدا قسمت هایی مانند گوشه ها را رنگ آمیزی کنید. برای سایر قسمت ها می توانید از غلطک رنگ آمیزی استفاده نمایید. در طول انجام این کار فشار دست خود را ثابت نگه دارید. قبل از رنگ آمیزی لایه دوم به مدت 24 ساعت اجازه دهید لایه اول رنگ خشک شود. در طول خشک شدن رنگ از نشستن گرد و غبار بر روی سطح لمینت خودداری نمایید. بعد از خشک شدن لایه اول رنگ، لایه ی دوم را به روش لایه ی اول اجرا کنید.

رنگ کاری لمینت
مرحله رنگ آمیزی لمینت

خشک شدن سطح

مدت یک هفته زمان احتیاج است تا رنگ لایه دوم نیز خشک شود . پس در طول این یک هفته از قرار دادن هرگونه وسیله و یا دست زدن به سطح رنگ شده خودداری نمایید . پس از این مدت لمینت برای استفاده آماده است .

لمینت باز سازی
خشک شدن سطح لمینت مرحله آخر
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09122688644 ارتباط با کارشناس